loading...
نرم افزارکاربردی + عکس های عاشقانه
آخرین ارسال های انجمن
کـبـوتـر بازدید : 384 نظرات (0)

 انشاء با موضوع فصل زمستان

 

انشاء اول در مورد فصل زمستان

 

زمستان یک فصلی هست که بعد از فصل پاییز است. در زمســـــتان روی درختها برف می ریزد. وقتی که برف باریدن تمام می شود ما می توانیم در زیر درخت برویم و آن را تکان تکان بدهیم تا دوباره برف ببارد. من این کار را دوست می دارم. مادر من این کار را دوست نمی دارد. چون هروقت من این کار را می کنم مادرم من را کتک می زند و می گوید "توله سگ! این کارو نکن. سرما می خوری پول نداریم ببریمت دکتر." ولی من این کار را می کنم. 

 انشاء با موضوع فصل زمستان

 

انشاء اول در مورد فصل زمستان

 

زمستان یک فصلی هست که بعد از فصل پاییز است. در زمســـــتان روی درختها برف می ریزد. وقتی که برف باریدن تمام می شود ما می توانیم در زیر درخت برویم و آن را تکان تکان بدهیم تا دوباره برف ببارد. من این کار را دوست می دارم. مادر من این کار را دوست نمی دارد. چون هروقت من این کار را می کنم مادرم من را کتک می زند و می گوید "توله سگ! این کارو نکن. سرما می خوری پول نداریم ببریمت دکتر." ولی من این کار را می کنم. مادرم برای اینکه من درختها را تکان تکان می دهم من را کتک می زند. مادر من زن مهربانی است. من او را دوست می دارم. او برای درختها که تکان تکان می دهم دلش می سوزد و من را کتک می زند. خانم معلم ما زن چاقی است . او می گوید درختها در فصل زمستان خوابیده اند و دوباره در فصل بهار بیدار شدند. زمستان یک فصلی هست که در آن هوا سرد بوده است. ما در خانه بخاری داریم ولی آن کار نمی کند. ما باید در آن نفت بریزیم ولی پدرم این کار را نمی کند. او می گوید در خانه برای نفت خریدن ما پول نداریم. یک شب که خیلی در آن سردم بود از رختخوابم بلند شدم و به نزد پدرم رفتم و او را با سرعت تکان تکــــــان دادم تا بیدارش کنم و به او بگویم که سردم بوده است. وقتی او را بیدار کردم او من را کتک زد و من در زیر پتوی خودم رفتم و گریه کردم. در زمستان باران هم می بارد و روی زمین جمع می شود. در کفشهای من دو سولاخ بزرگ دارد و یک سولاخ کوچک هم هست و در آنها آب فرو می رود. همیشه پاهای من در زمستان یخ زده بوده است. در زمستان ممکن است مردم بمیرند. در پارسال یکی از همسایه های ما از سرما مرد. آنها بخاری نداشته اند. ما بخاری داریم ولی کار نمی کند. بخاری خیلی چیز خوبی است و در زمستان برای ما خیلی لازم داریم. در زمستان پرنده های قشنگ به مسافرت می روند و کلاغ می آید. کلاغ قارقار می کند. آنها برای درختها لالایی می گویند وگرنه درختها خوابشان نمی توانند ببرد. وقتی درختها در خواب هستند پدرم شاخه های آنها را میبرد. او می گوید آنها در خواب هستند و دردشان نمی کند. من یک برادر کوچک دارم. اسم او غزنفر است اما اسم من رحیم است  وقـــــــتی او در بعد از ظهر خواب بود من در آشپزخانه رفتم و یک چاقو آوردم و با آن دست برادرم را بریدم. ولی او بیدار شد و گریه کرد و من فرار کردم. وقتی شب شد پدرم از کار آمد و برادر کوچکم چقلی مرا کرد و پدرم هم من را بسیار کتک زد. من در زمستان آدم برفی درست کرده ام. مــن در حیات آدم برفی درست کرده ام. آدم برفی من هیچوقت دماق ندارد. آدم برفی من نمی تواند نفس بکشد و زود می میرد. من در کارتن دیده ام که دماق آدم برفی از هویج است. مادرم به من هویج نداده است. ولی یک بار من در آشپزخانه رفتم و یک دانه هویج که داشتیم دزدیدم و آن را دماق آدم برفی کردم و او توانست که نفس بکشد و خیلی خوشحال شد. وقتی مادرم فهمید خیلی مرا کتک زد. من در فصل زمستان خیلی بیشتر کتک می خورم و نمیدانم چرا اینجوری است. من فصل زمستان را دوست می دارم. این بود انشای من.

 

 

 

************************************

 

انشاء دوم در مورد فصل زمستان

 

زمستان، فصلی است که وقتی از خواب بیدار می شویم هنوز همه جا تاریک است . فصلی است که دوست داریم بخوابیم . زمستان یعنی شاید فردا سوخته باشم، شاید هم قرار است یک عمر بــسوزم …یعنی زهرا سرما خورده، یعنی زینب لباس پشمی ندارد، فاطمه امسال هم چکمه نمی خرد. یعنی سیران می خواهد دکتر شود و همه سرما خورده ها را درمان کند. مریم هر روز کتــک می خورد . یعـــنی معلم عزیزمان یک سال پیرتر شد.

 

زمستان یعنی بابا جانمان با هزار امید شال گردنش را به دور گردن من انداخت تا گرمم شود . یعنـــــی مامان عزیزمان صبحانه دو قاشق عسل به ما داد تا داغ شویم . یعنی وقتی از در بیرون می رویم باز هم همه جا تاریک است . یعنی شهر در امن و امان است و ما قرار است روزی بزرگ شویم . وزیر شویم، وکیل شویم‌، لباس پشمی بپوشیم، یاد شین آباد هم نیافتیم.

 

زمستان یعنی وقتی به معلم عزیزمان سلام می کنیم صدایمان بلرزد، معلم عزیزمان حالمان را بپرسد، ما بگوییم خوبیم . پاهایمان سردشان است، خواهر فاطمه دارد عروس می شود، مریم دفتر مشقش را جا گذاشته و دعا می کند معلممان نفهمد، بخاری خاموش است، هنوز مدرسه، گاز کشی نشده و کدخدا روز به روز چاقتر می شود. تخته هنوز گچی است، معلم آسم می گیرد، لاغر می شود، دستهایش پینه می بندد، زهرا دیگر اجازه ادامه تحصیل ندارد، بابا جان شال گردنش را دیگر نمی خواهد، پدر مریم زن دوم گــــرفته،، پدر زینب زندان است، سیران می خواهد دکتر شود ....آه سیران، سیران ….

 

زمستان یعنی بخاری روشـــن شد. گرم شد، داغ شد و گر گرفــــت …. زمستان یعنی آتش، یعنی جیغ، فریاد، فداکاری معلم برای خارج کردن بخاری از اتاق، یعنــــــی دود، شال گردن، سیــــران، زهرا، فاطمه، آتش، شین آباد ….

 

زمستان یعنی …. سیران سوخت

 

 

 

************************************

 

 کبوتر منتظر نظرات گرم شما هس ....

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
نظرسنجی
به نظر شما چه مطالبی بیشتر در سایت قرار گیرد؟
شما کدامیک از گزینه های زیر هستید؟
شما از چه طریقی با اينجا آشنا شده اید؟
صلوات خاصه ...

اَللّهُمَ صَلِّ عَلي علي بن مُوسَي الِّرِضا المَرُتَضي اَلاِمامِ التَّقيِّ النَّقيِّ وَ حُجَتِكَ عَلي مَن فَوقَ الاَرضِ و َمَن تَحت الثَّري اَلصِدّيقِ الشَّهيدِ صَلاةً كَثيرَةً تآمَّةً زاكِيَةً مُتَواصِلَةً مِتَواتِرَةً مُتَرادِفَة كَاَفضَلِ ما صَلَّيتَ عَلي اَحَدٍ مِن اوليائِكَ.

آیت الکرسی

بسم الله الرحمن الرحیم.

الله لا اله إ لاّ هوَ الحیُّ القیُّومُ لا تَا خذُهُ سِنَهٌ وَ لا نَومٌ لَهُ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الأَرضِ مَن ذَا الَّذی یَشفَعُ عِندَهُ إلا بِإذنِهِ یَعلَمَ ما بَینَ أَیدِیهمِ وَ ما خَلفَهُم وَ لا یُحیطونَ بِشَیءٍ مِن عِلمِهِ إلا بِما شاءَ وَسِعَ کُرسِیُّهُ السَّماواتِ و الأرض وَ لا یَؤدُهُ حِفظُهُما وَ هوَ العَلیُّ العَظیم لا إکراهَ فِی الدَّین قَد تَبَیَّنَ الرُّشدُ مِنَ الغَیَّ فَمَن یَکفُر بِالطَّاغوتِ وَ یُؤمِن بِالله فَقَد استَمسَکَ بِالعُروَهِ الوُثقی لاَنفِصامَ لَها و الله سَمِیعٌ عَلِیمٌ الله وَلِیُّ الَّذین آمَنوا یُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلی النُّور وَ الُّذینَ کَفَروا أولیاؤُهُمُ الطَّاغوتُ یُخرِجُونَهُم مِنَ النُّور إِلَی الظُّلُماتِ أُولئِکَ أصحابُ النَّارِ هُم فِیها خالِدُونَ

http://kaboutarekhaste.r98.ir

کبوتر منتظر نظرات گرم شماست.

آمار سایت
  • کل مطالب : 1588
  • کل نظرات : 144
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 71
  • آی پی دیروز : 420
  • بازدید امروز : 435
  • باردید دیروز : 1,462
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 435
  • بازدید ماه : 18,018
  • بازدید سال : 161,249
  • بازدید کلی : 3,718,962
  • کدهای اختصاصی
    بهترین وبلاگ دانلود فیلم, دانلود با لینک مستقیم ,دانلود سریال با لینک مستقیم ,دانلود رایگان فیلم بدون خرید اکانت, دانلود آهنگ جدید ,فیلم با لینک مستقیم ,دانلود فیلم و سریال فیلم بدون خرید اکانت ,سریال, دانلود فیلم خارجی, فیلم سینمایی, سایت دانلود, سریال ایرانی ,وبلاگ فیلم جدید, دانلود فيلم با لينک مستقيم, دانلود رایگان سریال ,دانلود فیلم ایرانی با لینک مستقیم, دانلود رایگان فیلم ایرانی, سایت فیلم و موزیک ,سایت دانلود روز فیلم ایرانی جدید ,دانلود فیلم خارجی با لینک مستقیم, دانلود فيلم جديد ,دانلود فیلم ,دانلود فیلم ایرانی , سایت دانلود ,فیلم های جدید ایرانی ,دانلود رایگان, دانلود سریال جدید, دانلود سریال ایرانی ,دانلود رایگان فیلم ایرانی, سایت دانلود فیلم ایرانی جدید, دانلود فیلم سینمایی جدید ,سایت دانلود روز, دانلود فیلم جدید ایرانی, دانلود فیلم جدید با لینک مستقیم, فیلم جدید , دانلود فیلم ایرانی با کیفیت بالا ,دانلود فیلم ایرانی با حجم کم, سایت دانلود فیلم ایرانی , دانلود رایگان فیلم با لینک مستقیم ,دانلود فیلم سینمایی ,دانلود فیلم با لینک مستقیم, دانلود فیلم ایرانی جدید ,دانلود فیلم جدید, دانلود رایگان فیلم, دانلود فیلم ,دانلود فیلم ایرانی متن تشکر از دوست , اس ام اس تقدیر و قدردانی, جملات پر انرژی و مثبت , سخنان انرژی زا, اس ام اس تبریک عروسی, پیام تبریک سالگرد ازدواج, متن غمگین جدید , متون و نوشته های غم, متن عاشقانه و زیبای کوتاه + تصاویر نوشته دار رمانتیک, مجموعه برترین پیامک های تبریک نوروز ۹۵ – ,۱۳۹۵ اس ام اس زیبا و عاشقانه تبریک عید نوروز سال ,۹۵ اس ام اس تبریک عید نوروز برای همسر, دلنوشته های دلنشین با خدا,اس ام اس و پیامک, احساسی ترین استاتوس ها و اس ام اس های جدید سال ,۹۵ اس ام اس و جملات جدید و زیبای فاصله ودوری سال ,۹۵ اس ام اس اداری تبریک عید نوروز ۹۵ + متون رسمی جدید