پـــیامـبـر اکـــرم (ص) فـــرمــودنــد . . .
نـگـه داشــتـن و حـفـظ دیــن و ایـمــان در آخــرالــزمــان هـمـانـنـد
نگـه داشـتـن ذغــــــال گــداخـتـه در کــف دســت اســت . . .
پـــیامـبـر اکـــرم (ص) فـــرمــودنــد . . .
نـگـه داشــتـن و حـفـظ دیــن و ایـمــان در آخــرالــزمــان هـمـانـنـد
نگـه داشـتـن ذغــــــال گــداخـتـه در کــف دســت اســت . . .
بانـــوي ســـرزمــيـن مـــن !
بـه خاطــر بســپار
صـــدايــت "دلـنــشيــن" اســت
قـشـنگ نيـســت بــر هــر دلـﮯ نـشـسـتن
فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلا مَعْرُوفًا :
پس به گونه ای هوس انگیز سخن نگویید که بیمار دلان در شما طمع کنند، و سخن شایسته بگویید.
{احزاب/ 33-32}
بــرادر دينـﮯ مــن!
فــرامـــوش نـكن
بعـضـﮯ كـارهــا "واجــب" نـيـسـت
مــثل ســلام كـــردن !
امام صادق(ع) فرمود :
«رسول خدا بر زنان سلام می کرد و آنان نیز پاسخ می دادند و امیرالمؤمنین نیز بر زنان سلام می کرد و سلام کردن به زنان جوان را نمی پسندید و می فرمود: می ترسم از صدای او خوشم آید که در این صورت گناهی که نصیبم می شود، بیش از پاداشی باشد که از سلام کردن نصیبم می گردد.»
{وسائل الشيعه ، ج 20،ص234،ح3}
----------------------------------------------
منبع :
هرکس نماز را سبک شمارد و به شرائط و دستورات آن بى اعتنائى نماید، خداوند او را به پانزده نوع
عقاب ، مجازات مى گرداند:
6 بلا در دنیا :
1 – برکت از عمرش میرود .
2 – خداوند متعال برکت را از روزی اش بر می دارد .
3 – خداوند نور صالحین را از چهره اش بر می دارد .
4 – هر کار خیری انجام دهد خداوند به او اجری نمی دهد .
5 – دعای او به آسمان نمی رود ( مستجاب نمی شود ) .
6 – دعای صالحان در حق او مستجاب نمی شود .
3 بلا هنگام مرگ :
1 – خار و ذلیل می میرد .
2 – در حال گرسنگی می میرد .
3 – با عطش می میرد و اگر با همه آبهای دنیا سیراب شود عطش او از بین نمیرود .
3 بلا در عالم قبر :
1 – خداوند ملکی را در قبر او میگذارد و او را زجر می دهند .
2 – خانه قبر او ضیغ است ( محدود و کوچک ) .
3 – قبر او را ظلمت فرا میگیرد ( تاریک می شود ) .
3 بلا در روز قیامت :
1 – ماموری بر او می فرستند و او را بر روی زمین می کشند و خلایق همه او را می بینند .
2 – خداوند متعال حساب سختی از او میگیرد .
3 – خداوند متعال به او رحمت نمی کند .
"مستدرک الوسائل : ج 3، ص 23، ح 1."